Strefa rodzica

Regulamin uczestnictwa
zawodników grup młodzieżowych w zajęciach treningowych klubu  K.K.P Korona

  1. Opiekunowie przyprowadzają i odbierają dzieci punktualnie, w wyznaczonych przez trenera godzinach (trening, zawody, obozy i inne spotkania).
  2. Każdy zawodnik posiada przygotowany odpowiednio sprzęt sportowy potrzebny do treningu (obuwie, koszulka, spodenki, getry, dres-w zależności od warunków atmosferycznych, piłka nożna) zgodnie z zaleceniem trenera.
  3. Każdy zawodnik posiada aktualną kartę zdrowia sportowca.
  4. W czasie treningu i zawodów, dzieci pozostają pod opieka trenera. Podczas treningu zawodnik sumiennie i z zaangażowaniem wykonuje polecenia trenera.
  5. Zawodnik wchodzi do szatni z trenerem. Klucz do szatni posiada trener.
  6. Za sprzęt przekazany zawodnikowi z magazynu klubowego odpowiada zawodnik oraz opiekun.
  7. W czasie treningu jedyną osobą wydającą polecenia zawodnikom jest trener. Opiekunowie w czasie zajęć nie udzielają wskazówek swoim podopiecznym oraz trenerowi. W przypadku zajęć na hali nie przebywają na parkiecie hali.
  8.  Trener jest jedyną osobą decydującą o wyborze kadry na mecze mistrzowskie, sparingowe, turnieje, obozy, pokazy itp.
  9. Zawodnik lub opiekunowie dokonują wpłat członkowskich do 10-tego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni w sposób określony przez Klub.
  10.  Trener udziela informacji opiekunom dzieci przed lub po treningu (nie w czasie treningu)
  11. Wszelkie uwagi dotyczące prowadzenia zajęć, meczów mistrzowskich, sparingowych, turniejów zawodnicy i opiekunowie zgłaszają natychmiast trenerowi koordynatorowi, dyrektorowi sportowemu.
  12. Podczas spotkań mistrzowskich, sparingowych, turniejów opiekunowie nie przebywają w okolicy ławki rezerwowych drużyny.
  13. Podczas wyjazdów na mecze mistrzowskie, sparingowe, turnieje, obozy do autokaru wsiadają trener, zawodnicy, kierownik (opiekunowie nie wsiadają do autokaru podczas wyjazdów drużyny poza osobami wskazanymi przez trenera)
  14. Wszystkie wnioski, podania, prośby zawodnik lub opiekunowie przekazują do zaopiniowania trenerowi prowadzącemu zespół, który następnie przekazuje trenerowi koordynatorowi.
  15. Zawodnik, opiekunowie kontrolują terminy ważności badań lekarskich swoich podopiecznych.
  16. Podczas wyjazdów kilkudniowych(mecze, turnieje, obozy) opiekunowie nie kwaterują się w tym samym ośrodku, w którym mieszkają zawodnicy oprócz osób wskazanych przez trenera(kierownik drużyny, opiekuna).
  17. Po odbytych zajęciach każdy zawodnik w szatni i na obiektach klubowych(miejsca gdzie odbywają się treningi) pozostawia po sobie porządek.
  18. Zawodnik czekając na trening lub po treningu swoim zachowaniem nie zakłóca porządku na obiektach.
  19. Wszystkie urazy, kontuzje powstałe podczas treningu zawodnik lub opiekun natychmiast zgłasza trenerowi prowadzącemu.
  20. Za rzeczy pozostawione w szatni Klub nie ponosi odpowiedzialności.
  21. Za wszystkie zniszczenia na obiektach klubowych(miejsca gdzie odbywają się treningi) powstałych z winy zawodnika odpowiada zawodnik lub opiekun.

Rola rodzica w sportowym życiu dziecka jest niezwykle ważna. Obecność na treningach, kibicowanie wiąże się jednak z ryzykiem nieświadomego wywierania presji na małego zawodnika. Z uwagi na nasze spore już doświadczenie w relacji trener – zawodnik – rodzic  mamy dla Państwa klika uwag i porad, które wspólnie pomogą nam w realizacji naszego programu rozwoju dzieci i młodzieży w naszym klubie:  

  1. Drogi rodzicu nigdy nie powinieneś zawstydzać lub wprawiać w zakłopotanie dziecka z   powodu jego występu, zdolności lub rezultatu meczu, w którym uczestniczyło.
  2. Bądź mniej krytyczny. Dzieci są elastyczne, ale również bardzo kruche i potrzebują zaufania i wiary swoich rodziców.
  3. Twoją rolą jest pomóc dziecku poprzez: zachętę, cierpliwość, zrozumienie, zaufanie, jak również przez: pochwały, oklaski, słuchanie, okazanie zainteresowania.
  4. Przed treningiem, turniejem czy meczem nie powinieneś nigdy stawiać żądań dziecku: musisz być najlepszy”, „strzel gola”, „musicie wygrać „itp. Zamiast tego powiedz „baw się dobrze”. W ten sposób dziecko czuje się zrelaksowane bez żadnych zbędnych oczekiwań – co jest bardzo ważne.
  5. Po treningu, turnieju lub meczu powiedz swojemu dziecku jak dobrze się spisało i że jesteś bardzo dumny z niego. Nigdy nie poddawaj krytyce lub nie analizuj sytuacji z boiska. Czasami dzieci same dobrze wiedzą, co zrobiły dobrze a co im poszło źle i nie potrzebują przypominania o ich słabym występie oraz nadmiernego chwalenia po dobrym meczu. Dzieci mają naturalnie wysokie wymagania, co do swojej osoby i mogą być własnymi, najgorszymi krytykami.
  6. Nie realizuj własnych, niespełnionych ambicji kosztem swojego dziecka. Pozwól, aby sport należał tylko do niego, aby nie był czymś, czego chcą tylko rodzice. Daj możliwość dziecku zrozumieć wartość systematycznej pracy nad samodoskonaleniem i daj szansę realizowania się poprzez sport.
  7. Nie krytykuj,  przy dziecku, decyzji trenera, nie podważaj jego autorytetu, nie ingeruj się w plany i strategię trenerskie. Każdy trener wie, co dla Twojego dziecka jest najlepsze i właściwe. Pamiętaj, że dziecko w domu a w grupie, to dwie inne osoby. Ty patrzysz przez pryzmat dziecka w domu, a trener  dziecka w grupie – istotna różnica.
 
Głęboko wierzymy, w to że twoja pociecha dzięki Naszemu wspólnemu  wsparciu będzie piłkarzem pewnym wiary w siebie i swoje umiejętności a czas dzieciństwa jakie spędzi w KKP Korona będzie czasem wspaniałej piłkarskiej zabawy oraz przygody.

 Dziękujemy za zrozumienie problemu,

          Trenerzy KKP Korona Kielce   

Sport pozwala utrzymać dziecku prawidłową wagę ciała

W szkołach ponadgimnazjalnych niemal co trzecie dziecko ma nadwagę i liczba ta z każdym rokiem wzrasta. Dzieci do szkoły podjeżdżają autobusem lub samochodem, a popołudnia spędzają w domu, zamiast na podwórku lub boisku. Jedzą bezmyślnie, nawykowo, przed telewizorem i komputerem. Organizm domaga się wartościowych składników pochodzących z pożywienia. Gdy tych nie dostaje, woła o kolejną porcję jedzenia.

Aktywny styl życia pozwala utrzymywać prawidłową wagę ciała, a także zmniejsza chęć notorycznego podjadania niezdrowych przekąsek. Organizm regularnie wystawiany na intensywny wysiłek spragniony jest większej ilości składników odżywczych, zatem mały sportowiec chętniej zjada warzywa, owoce, kasze. Sportowe dziecko wie czym jest głód, a nie jedynie chęć zjedzenia czegokolwiek. – U dzieci, szczególnie tych najmłodszych, nie stosuje się tradycyjnych diet odchudzających (o obniżonej kaloryczności diety w stosunku do potrzeb organizmu). Dieta polega na dostarczeniu ilości kalorii równej zapotrzebowaniu i stopniowej zmianie nawyków żywieniowych

Wady postawy są obecnie tak powszechne, że odchylenia, które kiedyś były alarmem do działania, obecnie są normą. Wielogodzinne przesiadywanie przed monitorem w nieprawidłowej pozycji, brak ruchu, to wręcz gwarancja nabytych wad. – Przyczyn większości zaburzeń w postawie ciała dzieci i młodzieży upatruje się w niekorzystnych zmianach zachodzących w naturalnym środowisku, a szczególnie w zmianie stylu życia współczesnego człowieka. Zmiana ta polega na znacznym ograniczeniu aktywności fizycznej na rzecz siedzącego trybu życia. Zmniejszanie się aktywności ruchowej ogranicza doświadczenia sensomotoryczne dzieci i młodzieży. Taki stan wpływa na zmniejszenie zdolności adaptacyjnych rozwijającego się organizmu i zaburza możliwości przystosowawcze do zmieniającego się środowiska. Skutkiem tego jest pogarszająca się wydolność fizyczna organizmu oraz występowanie chorób cywilizacyjnych oraz wad postawy ciała.

Jak się okazuje, nadmierna asymetria może powstać nawet w wyniku złej diety. – Niedożywienie spowodowane brakiem odpowiedniej ilości składników odżywczych prowadzi do anemii i krzywicy, a to z kolei przyczynia się do osłabienia siły i wydolności mięśni. Nadwaga z kolei wpływa na przeciążenie układu krążenia i narządu ruchu. W okresie rozwojowym powinniśmy kontrolować również poziom witaminy D, której niedobór u dzieci powoduje zniekształcanie kośćca czyli krzywicę. Zatem ruch połączony ze zdrowym odżywianiem minimalizuje ryzyko powstawania powszechnych obecnie nadmiernych skrzywień.

Sport pomaga w nauce i wykorzystuje potencjał dziecka

Potencjał młodego człowieka możemy rozważać dwojako. Pierwszy, to potencjał fizyczny, wynikający z naturalnych faz rozwojowych dziecka. Każdy tzw. okres sensytywny, pojawiający się wyłącznie w dziecięcych latach charakteryzuje się wyjątkowym wzrostem danej cechy np. szybkości, gibkości, wytrzymałości. Jeśli pominiemy te momenty, nie mamy szans do nich wrócić. Dziecko, które rozwija w sobie poszczególne sprawności, gdy po przerwie wraca do aktywności jako dorosły, dużo szybciej dochodzi do formy, niż ludzie, którzy nigdy nie uprawiali żadnego sportu.

Drugi aspekt, to potencjał wynikający z możliwości umysłowych dziecka. Jak wykazali specjaliści z Laboratory of Biochemistry and Neuroscience University of Tsukuba,sport w połączeniu ze zdrową dietą powoduje tworzenie się nowych sieci neuronalnych, a więc mózg dziecka zaczyna działać efektywniej. Ponadto aktywność zwiększa umiejętność koncentracji, wystawia młodego człowieka na sytuacje problemowe. Buduje w dziecku wytrwałość, odwagę, pewność siebie, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.

Sport chroni przed chorobami cywilizacyjnymi

Człowiek, który jest aktywny od dzieciństwa minimalizuje ryzyko zachorowań na schorzenia, które dotykają osoby bardziej statyczne i źle odżywiające się.Wieńcówka, cukrzyca typu II, niektóre postacie nowotworu, osteoporoza – to choroby, które teoretycznie nie dotyczą dzieci. Jednak na to, czy zachowamy zdrowie w wieku dorosłym w dużej mierze decyduje styl życia od najmłodszych lat. Sport uaktywniasystem odpornościowy, a także uczy organizm szybkiej i efektywnej regeneracji. Dzięki temu sportowiec, który dozna urazu lub zachoruje, dużo szybciej wróci do sprawności niż człowiek, który prowadzi statyczny tryb życia.

Ponadto ruch sprawia, że jesteśmy bardziej pogodni, radośni, optymistycznie nastawieni do świata. Sport obniża poziom stresu, pozwala z dystansem spojrzeć na problemy, zatem regularna aktywność zmniejsza ryzyko występowania nerwic i depresji.

Uczy ponadczasowych wartości

Sport w sposób bardzo klarowny pokazuje wartości, których dorosły nie jest w stanie przekazać dziecku werbalnie. Wytrwałość, uczciwość, odwaga, szacunek do siebie i innych to tylko kilka z bardzo ważnych cech, które nabiera mały sportowiec. Gdy zauważa, że praca przynosi rezultaty, rodzą się ambicje i potrzeba dalszych osiągnięć. Zdolność współpracy, działanie z zasadami fair play i zdrowej rywalizacji przydają się nie tylko w sporcie, ale w życiu codziennym – w domu, w szkole, a w dalszej perspektywie również w pracy i podczas budowania związku z drugą osobą.

Sport chroni przed używkami

Rodzice obawiają się, co będzie, gdy dziecko zetknie się z „nieodpowiednim towarzystwem”. Lękają się, co zrobi w momencie, gdy stanie przed wyborem sięgnięcia po alkohol, papierosy lub narkotyk. Decydujące jest nie to, czy nasza pociecha napotka na swej drodze takie osoby (a nie ma wątpliwości, że to się stanie prędzej czy później), tylko to, czy skorzysta z „oferty”. O tym, jak dziecko zareaguje na tego typu propozycje jest jego pewność siebie, świadomość samodecydowania o sobie, asertywność. A to wypracowuje się od maleńkości. Sport oraz empatia i chęć współpracy ze strony rodziców minimalizują ryzyko, że dziecko będzie chciało przypodobać się grupie, która opiera swą wartość na używkach.

Młody sportowiec wyżej stawia sobie poprzeczkę, potrafi myśleć samodzielnie, jest świadomy swoich plusów. Umie znosić porażkę i jest bardziej odporny na krytykę z zewnątrz. To wszystko powoduje, że lepiej radzi sobie w życiu, niż jego rówieśnicy.

Zdrowe nawyki pozostają na całe życie

Ludzie, którzy nie zaznali pozytywnych odczuć wynikających z uprawiania sportu, nie do końca widzą sens podejmowania aktywności. Wszak schudnąć można za pomocą diety, a w zachowaniu sprawności i zdrowia pomogą nam suplementy. Natomiast wspomnienie miłego zmęczenia, dobrego samopoczucia, satysfakcja z własnych osiągnięć odkłada się w pamięci jako coś pozytywnego, do czego chcemy wracać.

Nie bez powodu mówi się, że „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”. Oczywiście nie jest to regułą, ale gdy rozkochamy dziecko w aktywnym trybie życia jest duża szansa, że dobre nawyki pozostaną mu również w wieku dorosłym.

DRODZY RODZICE,

Na samym początku dziękujemy Wam, że powierzyliście nam swoje dziecko. Zrobimy wszystko, aby zarówno Wasze dzieci, jak i Państwo czuli się u nas dobrze. Chcielibyśmy także poinformować Was o tym, co znaczy dla nas szkolenie piłkarskie dzieci.

Po pierwsze i najważniejsze: nauka specjalistycznych technik piłkarskich czy też strategii taktycznych nie odgrywa u najmłodszych adeptów futbolu większej roli. Nie oznacza to jednak, że dzieci nie będą się u nas uczyły grać w piłkę nożną!

Podania piłki w określonym kierunku, prowadzenie piłki, umiejętność wykonania zwodu i dryblingu, zdobywanie i obrona bramek – te podstawowe elementy futbolu chcemy wpoić dzieciom w różnych formach gier i przede wszystkim podczas zabawy oraz gry w piłkę nożną.

Równie ważne jest dla nas jednak, aby nasi najmłodsi umieli:

  • odnaleźć się w grupie rówieśników
  • wspólnie – zespołowo dążyć do celu
  • radzić sobie z przegranymi i wygranymi
  • szanować swoich przeciwników
  • akceptować i przestrzegać przepisów gry.

Wasze dziecko będzie też miało możliwość:

rozwijania własnej kreatywności w korzystaniu z przyrządów i przyborów sportowych, zbierania ogólnych doświadczeń ruchowych w czasie różnych sytuacji na zajęciach, doskonalenia swoich zdolności koordynacyjnych, takich: jak zręczność, sprawność i umiejętności reakcji, czerpania radości z gry w piłkę i udziału w życiu klubu.

Proszę się więc nie dziwić, że na treningach piłki nożnej dla Waszych dzieci będziecie mogli czasem zaobserwować różne gry ruchowe, które na pierwszy rzut oka zdają się nie mieć nic wspólnego z piłką nożną: wspinanie się, utrzymywanie równowagi, skoki i podskoki oraz rzuty, to podstawowe umiejętności, które muszą być stale doskonalone i zaprocentują w długofalowym rozwojowi umiejętności piłkarskich.

Oczywiście istotą treningu jest gra w piłkę nożną. Będziemy rozgrywać też mecze z innymi drużynami. Nie chodzi nam jednak o to, aby wygrać możliwie wiele spotkań. Dążyć do zwycięstwa tak, ale nie za wszelką cenę! Chcielibyśmy o wiele bardziej, aby wszystkie dzieci miały możliwość intensywnego ruchu i potrafiły czerpać radość i przyjemność z gry. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym nie zajmują jeszcze na polu gry wyznaczonych pozycji ani nie wykonują określonych zadań. Jako rodzice także nie jesteście Państwo w stanie zdecydować już w tym momencie, jaką drogę edukacji wybierze Wasze dziecko …

Dzieci uczą się najwięcej, kiedy mogą zbierać doświadczenia w grze na różnych pozycjach. Dlatego też pozycje te będziemy zmieniać z meczu na mecz lub nawet w czasie jego trwania. Jest dla nas również oczywiste, że zawodnik w grze będzie zmieniany przez inne dzieci z grupy, tak aby wszystkie mogły zagrać. Z perspektywy interesu dziecka zmiana zawodnika nie może być nigdy powodowana tym, jak – lepiej czy gorzej – radzi on sobie na boisku. Nie chcielibyśmy jednak, aby doszło tu do nieporozumienia – cieszymy się z wygranych! Ale nie chcemy wyników, za wszelką cenę.

Musicie mieć jednak Państwo na uwadze, że powierzyliście szkolenie dziecka trenerom, którzy mają za zadanie wyszukać i wyselekcjonować wśród środowiska lokalnego dzieci o najwyższych cechach motorycznych, które w przyszłości pozwolą ukształtować zawodnika przygotowanego do gry w pierwszej drużynie klubu Korona Kielce.

Podzielenie się z Państwem tymi informacjami jest dla nas ważne, dlatego też wybraliśmy formę listu. Będziemy się cieszyć, jeśli będziemy mogli często spotykać Was na treningu. Trener w krótkiej rozmowie organizacyjnej przedstawi Państwu w jaki sposób rodzic powinien czerpać radość obserwując poczynania swojej pociechy. Będziemy wdzięczni za okazałą pomoc we wspólnym wychowaniu Naszych dzieci.

Ze sportowymi pozdrowieniami

Zarząd oraz trenerzy KKP Korona

Facebook